در دنیای روز جاری احتمالا هیچ حرفه ورزشی که زنان در آن همیاری نورزند یا این که آن که ورزش ویژه ای برای زنان تلقی شوند یافت نگردد , اما میزان این شرکت کردن در هر حرفه ورزشی و هر مرزوبوم تفاوت داراست .

فرهنگ و تمدن یا این که ضابطه های بعضا از کشورها ( بیشتر کشورهای اسلامی ) محدودیتهایی را برای حضور زنان در بعضی از حرفه ها بهمراه داراست و نیز میزان شرکت کردن و عشق و علاقه آنها در بعضا از حرفه های ورزشی نظیر بوکس , کشتی , وزنه برداری و اقسام فوتبال فراوان پایینتر از همبازیان مرد خویش است .

مقابل در بعضا از ورزش ها مانند تنیس , ژیمناستیک , پاتیناژ نمایشی و بازی والیبال ساحلی ورزشکاران زن اهمیت اضافه یا این که دست‌کم برابری با همتایان مرد خویش یافته اند . تعداد دیگری از حرفه های ورزشی نیز نظیر نت پر و بال و سافت پر و بال به ورزش هایی زنانه مشهور گردیده اند .

عکس ورزش زنان , ورزش زنان , ورزش زنان کشور ایران
فواید ورزش زنان

ورزش همگانی زنان

به طور کلی ورزش در دو بُعد ماهر و همگانی بررسی میشود . ورزش ماهر به مسابقات قانونی و شغل ورزشکاری برمیگردد البته ورزش همگانی مرتبط با انجام تمرین های ورزشی توسط تمام افراد جامعه و سالمی همگانی افراد است و دستکم روزمره ۳۰ دقیقه و ۵ روز در هفته پیشنهاد میشود .

از این لحاظ ورزش و انجام تمرینات ورزشی میان زنان رده زیاد پایینی دارااست . برای مثال , مبتنی بر تحقیقات« فدراسیون ورزش و امادگی جسمانی زنان» ( WSFF ) , بریتانیا با چالش امادگی جسمانی و ورزش زنان روبرو است و صرفا یک پنجم ( ۲۰ درصد ) از زنان برای سالم خویش به تمرین های ورزشی کافی میپردازند , در حالی که ۶۰ درصد زنان تامل میکنند تمرین های ورزشی کافی دارا هستند .

عکس ورزش زنان , ورزش زنان , ورزش زنان کشور ایران
نکاتی در رابطه ورزش زنان

ورزش هوازی و ورزش قدرتی هر دو تاثیراتی بر تندرست زنان دارا‌هستند .

انجام ورزش قدرتی حجم ماهیچه ها و تراکم استخوان ها را در بانوان ارتقا میدهد . بررسی های نو نشان داده است که ورزش های قدرتی در کاهش BMI تن نیز تاثیرگذار است .

ارتقاء ماهیچه‌ها تن و کاهش چربی ها باعث میشود که تن خوب تر انسولین مصرف نماید و تراز گلوکز خون نیز متعادل شود .

تحلیل ها نشان داده است که انجام ورزش های قدرتی 30 درصد از احتمال دیابت و 17 درصد از احتمال بیماری های قلبی – عروقی کم می‌کند .

با این وجود اگر که ورزش های هوازی نیز به برنامه ورزش بانوان طولانی تر شوند , یعنی آنها دست کم 120 دقیقه در هفته ورزش هوازی در کنار ورزش قدرتی انجام دهند , میزان ابتلا به دیابت 65 درصد کاهش پیدا میکند .

براین اساس خوب تر است که زنان فقط بر یک جور ورزش تمرکز نکنند و ورزش هوازی را با ورزش قدرتی تلفیق نمایند .

کلیه ورزشکاران زن از اهمیت امادگی های ذهنی و اعتماد‌به‌نفس اگاهی دارا هستند . تحقیقات نشان میدهد که انجام اقسام متعدد ورزش علاوه بر فواید جسمی مضاعف در تقابل با مشکلات عصبی و کم عقل نیز اثرهای مفیدی داراست .

کمپانی مداوم و همیشگی در عمل های جسمانی و ورزشی مبنی بر پروسه فرا گرفتن و تکامل اجتماعی , در صفت های اکتسابی نقش دارااست . برای اینکه سوابق ی عمل ورزشی و کسب مهارت های خیر فقط حرکتی , بلکه اساساً خل وچل و اجتماعی در انبوهی از محرک های مثبت و منفی , اقسام زد خورد ها , تعاملات عاطفی و هیجانی , ناشی از رقابت و رقابت می‌تواند در تعادل و ثبات هیجانی , رویش خودبا‌وری , تصور بدنی و اجتماعی و میزان اجتماعی بودن شخص , نقش مفید و مثبتی داشته باشد .

تمرین های منظم ورزشی سبب بهبود عمل سیستم عصبی و هماهنگی اضطراری میان اعصاب و روان و عضله‌ها خواهد شد . اساسی ترین اثرات مثبت بر دستگاه عصبی عبارتند از این‌که ورزش از فشارهای خل وچل و غم های روحی کم می نماید و راهی مناسب برای پیکار با بیماری افسردگی است , با بهبود فعالیت سیستم عصبی – عضلانی سبب چابکی و ارتقاء همت تن میشود , ورزش موثرترین راه و روش برای معالجه کم خوابی است , نشاط و شادی و تازگی و ارامش روحی , اعتماد به‌نفس , تقویت روحیه همکاری و صلح , فهم خوبتر و سریعتر مطالب درسی , تسهیل در هضم و جذب طعام , تعدیل وزن , جلوگیری از ترقی پوکی استخوان به در زنان .

نظر خود را ثبت کنید

لطفا نظر خود را درج کنید!
Please enter your name here