ورزش های هوازی برای سلامتی مغز مفید اند

مطالعاتی که بر روی حیوانات و انسانها انجام یافته نشان می‌دهد که فعالیت های جسمی , حجم مغز را به صورت کلی افزایش میدهند و میتوانند حفره هایی را که به دلیل بالا رفتن سن در ماده ی سفید و خاکستری مغز به‌وجود میاید , کاهش دهند .

صرفا با 30 دقیقه انجام تمرین های ورزشی مغز از فایده های آن بهره خواهد برد .

فواید تمرین های ورزشی برای مغز

– بهبود قدرت تصمیم گیری و حل مسئله

– جلوگیری از بیماری افسردگی

– افزایش انرژی

– تقویت اراده

– رشد مغز

– ایجاد انعطاف پذیری احساسی به استرس

– کنترل احساسات

– محافظت از قلب و عروق و پرهیز از سکته مغزی

– افزایش خلاقیت

– بهبود گردش خون

– روند پیری سالم

 

فواید ورزش های هوازی

 

انجام ورزش هوازی همان طور که برای قلب موءثر است برای مغز هم مفید است . بعضی از فواید این ورزش مثل بهبود حالت روحی احتمال دارد در عرض چند دقیقه ظاهر شود ولی بروز سایر فواید مانند تقویت حافظه می تواند چند هفته طول بکشد .

این بدان معنی است که بهترین مدل ورزش برای ذهن انجام هر نوع ورزش هوازی است که بتوان دست کم 45 دقیقه پشت سر هم انجام داد .

براین اساس به نظر فوایدی که به دنبال آن هستید میتوان یک پیاده روی سریع و یا دویدن اهسته را به زندگی روزانه خود اضافه فرمایید .

بسته به فوایدی که به دنبال آن میباشید , میتوانید پیاده روی سریع یا دویدن اهسته را به برنامه روزانه خود اضافه نمایید . یک مطالعه آزمایشی در اشخاص مبتلا به افسردگی شدید نشان داده است که تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی با تردمیل برای ۱۰ روز پی درپی , میتواند منجر کاهش قابل توجه علایم بالینی بیماری افسردگی شود .

ورزش و افسردگی

 

انجام ورزش هوازی میتواند به افرادی که به افسردگی بالینی مبتلا نیستند کمک کند تا با کاهش سطح هورمون های طبیعی استرس بدن مانند آدرنالین و کورتیزول استرس کمتری حس نمایند .

ادغام دو ورزش هوازی و استقامتی , بهترین نتیجه را در پی دارد . انجام ورزش هوازی با افزایش مقدار هیپوتالاموس رابطه داشت ; هیپوتالاموس منطقه ای از مغز است که با یادگیری و حافظه رابطه دارد .

تحقیقات نشان میدهد که اشخاص سالم بالای ۵۰ سال باید ۴۵ دقیقه تا یک ساعت تمرین هوازی هر تعداد روزی در هفته که برای شان امکان پذیراست انجام دهدند .

اگر شما قبلا از لحاظ جسمی فعال بودید , امکان دارد ضروری باشد شیوه جدیدی را امتحان کنید تا بتوانید بهترین اثرات را از ترکیب فعالیت های هوازی و مطالعه به دست آورید . برای مثال , در حالتی‌که قبلا در یک تیم بیس بال بازی می کردید , امکان دارد این نوع شیوه بهترین راه برای مطالعه کردن نباشد .

 

 

در عوض پرش و پرتاب توپ داخل سبد را امتحان کنید و ببینید که آیا تأثیر بیشتری دارد یا خیر . وقتی که صحبت از حفظ اطلاعات و یادآوری به میان می آید , به احتمال زیاد انواع مختلف ورزش های هوازی , فواید متفاوتی را ارائه می دهند . ببینید کدام ورزش روی شما تأثیر بیشتری دارد .

قبلا اثبات شده‌است که ورزش کردن میتواند خلق وخو , تمرکز و سلامت جسمانی را بهبود بخشد , حتی چنانچه قابلیت شما در یادگیری را افزایش ندهد . هیچ علتی نیست که لااقل ورزش کردن را امتحان نکنید! نوع فعالیت جسمانی را که برای سطح امادگی شما مناسب است , پیدا کنید و آنرا با مطالعه ترکیب نمایید .

نظر خود را ثبت کنید

لطفا نظر خود را درج کنید!
Please enter your name here